Bagaimana mendaftar Event anda
1. Klik pada menu Évent'dan tekan pada simbol (+)
2. Event Title : Masukkan Tajuk berkenaan évent'anda
3. Category : Klik pada menu dropdown ''çategory' dan buat pilihan
4. Location : Lokasi berlakunya Évent'anda, contoh : Rompin
5. Address : Isikan alamat yang betul agar pelanggan/pengguna dapat memastikan kedudukan tempat évent
5.1 Zip/Postal : Poskod * ini penting bagi mendapatkan 'mapping' lokasi berdasarkan poskod
6. From Date & Time : Iaitu Évent'bermula pada tarikh serta waktu event bermula
7. To Date & Time : Tarikh event tamat serta waktu event akan ditutup
8. Timezone : Waktu tempatan (GMT+08:00) Kuala Lumpur adalah 'default
9. Information : Isikan maklumat berkenaan évent'anda , * penggunaan teks editor anda boleh membuat rujukan di
https://trackers.my/pages/how_to_edit_blog
10. Event Type : Samaada untuk Awam atau Privasi
11. Photo : Klik pada ikon foto untuk muatnaik poster, gambar event anda
12. Notification Reminder : Anda boleh masukkan hari sebagai peringatan kepada pelanggan anda yang telah membalas di RSVP anda, contoh anda ingin memberi peringatan 10 hari sebelum event bermula kepada pelanggan yang telah membuat pengesahan di page event anda
13.Tekan pada butang 'Save'untuk memaparkan event anda
14. Untuk menyunting kembali event anda , klik pada event poster anda dan tekan pada toga (3) dot 'dikanan atas
15. Untuk melihat pengesahan pelanggan yang akan hadir di évent anda , lihat pada kotak RSVP di page event anda
Semoga berjaya