Setup Event Page

Bagaimana mendaftar Event anda

1. Klik pada menu Évent'dan tekan pada simbol (+)

Setting Event

 

2. Event Title : Masukkan Tajuk berkenaan évent'anda

3. Category : Klik pada menu dropdown ''çategory' dan buat pilihan

4. Location :  Lokasi berlakunya Évent'anda, contoh : Rompin

5. Address : Isikan alamat yang betul agar pelanggan/pengguna dapat memastikan kedudukan tempat évent

5.1 Zip/Postal : Poskod * ini penting bagi mendapatkan 'mapping' lokasi berdasarkan poskod

Event Form

6. From Date & Time : Iaitu Évent'bermula pada tarikh serta waktu event bermula

7. To Date  & Time : Tarikh event tamat serta waktu event akan ditutup

8. Timezone : Waktu tempatan (GMT+08:00) Kuala Lumpur adalah 'default

9. Information : Isikan maklumat berkenaan évent'anda , * penggunaan teks editor anda boleh membuat rujukan di

https://trackers.my/pages/how_to_edit_blog

 

Event Type

10. Event Type : Samaada untuk Awam atau Privasi

11. Photo : Klik pada ikon foto untuk muatnaik poster, gambar event anda

12. Notification Reminder : Anda boleh masukkan hari sebagai peringatan kepada pelanggan anda yang telah membalas di RSVP anda, contoh anda ingin memberi peringatan  10 hari sebelum event bermula kepada pelanggan yang telah membuat pengesahan di page event anda

13.Tekan pada butang 'Save'untuk memaparkan event anda

14. Untuk menyunting kembali event anda , klik pada event poster anda dan tekan pada toga (3) dot 'dikanan atas

Sunting Event

15. Untuk melihat pengesahan pelanggan yang akan hadir di évent anda , lihat pada kotak RSVP di page event anda

RSVP

Semoga berjaya

Comments
No login
gif
color_lens
Login or register to post your comment
Cookies on Trackers App | Hab Memancing & Pengembaraan Malaysia.
This site uses cookies to store your information on your computer.